Min upplevelse i Den fruktade "Magnetröntgen"

Har ni klaustrofobi läs då inte detta!

Ja i onsdags var det då dags för min vända på/i magnetröntgensmaskinen. Det började med att jag varken fick äta eller dricka på hela onsdags förmiddagen. Skulle vara på MR klockan 12.15 trodde vi. Pyttsan eller. Klockan 12.45 hade vi inte tid förräns. Jag hade tur som hade min underbara vän Louise med mig som stöd...var verkligen nervös. Kom till falun vid kvart över tolv tiden och då började vi med att hälsa på morfar som låg på hjärt avdelningen. Efter besöket gick vi till Röntgen avdelningen, påväg gick vi förbi BB och gud va söta alla små barn va...Kom i alla fall upp och fick byta om till någon löjlig blå skjorta då jag varken fick ha Bh. eller byxor på sig. En sköterska hjälpte mig upp på en brits och en läkare kom in med en plastmugg med vad jag trodde var vatten. "-Här får du en drink av mig" "-Seriöst säger jag?" "Drick det bara=P) och jag drack och det var det mest vedevärdiga jag någonsin druckit...tänk dig det beskaste du vet och dricka en hel platsmugg av det=S Drack i alla fall upp det och det var dags för mig att lägga mig på britsen. Fick ett par hörlurar med Rix FM vilket gjorde "resan" bara obehagligare då jag inte gillar "tryck" över öronen. Sköts i alla fall in och jag fick ren panik. känndes som det var 5 cm till "taket" och som om jag inte kunde andas. I 15 minuter låg jag där och den enda tanken som flög genom huvudet var att nu döör jag...varför vet jag inte. Och smaken i munnen var inte den bästa...

Det var en snabb resumè av vad som hände...J ville att jag skulle uppdatera så var väl "tvungen" att göra det<3

Kram<3<3

None

Kommentarer
Postat av: Lina D

Stackare :/

Hur är det med din morfar då? bättre?

Ha det bra, kramar <3

2008-06-08 @ 11:00:08
URL: http://livetenligtlina.bloggagratis.se
Postat av: Lina D

S: haha! :)



Ah, man känner sig jättestor när man får träffa barnläkare och sitta i ett rum med leksaker och teckningar på väggarna x) ;)

2008-06-08 @ 11:10:15
Postat av: Lina D

S: (igen! ;) ) rum 20 på akuten tror jag att jag hade... ;) vad är dagvården? bara akuten som har "öppet" på helgerna...

tack, kramar<3:)



(vad mkt det blev här från mig då.. x) )

2008-06-08 @ 13:22:37
Postat av: Marie

har opererat knäna i en sån där.. :P den låter fett mkt.

2008-06-09 @ 19:54:16
URL: http://elinmaries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0