Sommarstaden No:1

Aldrig har jag då haft så roligt när jag hamnade i min egen "sommarstad". Du gjorde resan Speciell, så mycket lustigt om inte även riligt hände....Kommer aldrig glömma...killen i kiosken...mötet på Ge-Kås...Misstaget...Bil Incidenten...
Åhh vad jag längtar tillbaka....

Denna sommar var det dags för mig att dra med en "polare" ner till stugan vi har i Halmstad sommarstaden no:1. Som jag skrev hade vi ca 500 m till hav, golfbana, spelhall och endast 1timmes bilresa till Ge-Kås... Tänkte sammanfatta hela "Historien" i Dagarna som gick=P

Torsdag Natt / Fredag


(Detta var ca klockan Halv 4 på morgonkvisten och Louise och Mathilda höll sig vakna genom att ha en typ av allsång...allsång bestod då endast av skratt...=P)

Bilresan ner gick perfekt...förutom den j*vla GPS:en som helantiden tyckte vi skulle göra en U-sväng....hallå en U-sväng på 120 väg ? =O

Vi startade vid halv tre på morgonen och var nere vid Ge-Kås ca halv nio. VAr inte så mycket folk så vi tog det lungt och sträckte på benen, åt frukost i Lugn och Ro hämtade kundvagnar och begav oss sedan in i paradiset...=)

Louise och jag begav oss ganska snart till klädavdelningen där vi spenderade mest tid tror jag. Efter två timmar satte vi oss ner i ett av de två fiken för att dricka lite och samla krafter (hade inte sovit så mkt den natten...) Vi började diskutera hur roligt det vore om man stötte på någon man kände som bor i ens hemmstad mm och vem kommer inte precis gående framför oss då? Jo våran Konfirmationledare. Tror han blev lika förvånade och full i skratt som vi men det lät så roligt...först Louise komentar och sedan går han där helt plötsligt....

Vi shoppade då tills både ork och pengarna var slut....=P

Klockan han bli närmare halv tre innan vi lämnade paradiset och begav oss till en resturang för att få en bit mat i magen...

Klockan närmade sig 5 när vi anlände till stugan och mamma ville vila en stund då hon kört de dryga 55 mil och inte sovit speciellt mkt på natten så vi visade Louise runt lite och tog med henne till Golfbanan och Spelhallen för ett "parti" minigolf som tjugo minuter senare visade sig vara ett misstag då det började spöregna....Men men vi sprang och då menar jag sprang in i spelhallen och spelade en omgång biljard och väntade på att mamma fick komma med bilen och hämta oss. 

Kan väl inte säga att det ännu var säsong för folk att vara nere vid minigolfen så vi var de enda Jag, Louise och Min syrra. Det som fick oss att skratta åt det hela var killarna som var där. 4 utländska killar som hela tiden och då menar jag hela tiden...de gick förbi flörtade höjde ögonbrynen mm.

Mamma kom till slut och hämtade oss och vi åkte och handlade det nödvändigaste (dock mat denna gång =P)...Vi insesterade på att hyra film och sagt och gjort...Hyrde tre filmer och vilka stöter vi på vid "Hemmakväll" som det nuförtiden heter? Jo de två av de äckligaste killarna vid minigolfen...De stannade bilen ropade hej och vinka in oss i bilen...Men tro nu inte vi var så dumma och gick på det....

Lördag

Vädret kan ju som sagt ändras väldigt väldigt fort nere vid havet....ena stunden sol andra stunden regn...

Lördagen började vi med att gå och spela lite minigolf jag och Louise...Kan ju itne påstå att det gick speciellt bra...Lousie vann, Grattis!
När vi skulle till och gå därifrån så satte sig Louise ner och klagade på hur trött hon var i benen..jag skrattade lite smått och fortsatte gå då hon ropade " Jossan får jag en puss så går vi då!" Och jag menar visst kan man pussas för man är vänner eller hur! Det avr ju bara det att det fanns en underbart snygg kille som arbetade i kiosken vilket var en av dem som flörtade otroligt mkt dagen innan...när han fick höra att Louise sa Puss så tittade han snabbt ut genom "fönstret" och jag gav henne en puss. Han flinade som F*N och Louise sa när vi gick därifrån..."Josse ta mig på rumpan så tror han säkert att vi är ihop..." Jag tvekade men då tog Louise saken i egna händer och skämtade till det lite...Och sagt och gjort han såg helt häpen ut när vi sedan tittade tillbaka på han innan vi gick vidare hemmåt...

 

Precis när vi kommit hem tog vi en promenad till Maxi för att klaga på vindruvorna jag köpt dagen innan då de var mögliga....

När vi kom hem var det dags för ett dopp i havet...Louises premiär och det var inte kallt kan jag påstå men det var jobbigt då Louise var något grymt för det hon kallade magneter=)

Tillbringade kvällen hemma hos mammas faster som vi firade för hennes kommande 80-årsdag....

Söndag

Dagen för att åka hem var kommen men vi var ju tvugna att spela en sista omgång minigolf så det första vi gjorde efter vi klätt oss var att små springa ner till minigolfen...SKämdes lite när vi kom dit och såg att Ûbersöta killen var där...men han bara log och skrattade ^^

När vi kom hem väntade den tråkiga uppgiften att städa och packa bilen... sagt och gjort...det var ju bara det att vi är tydligen att packa bilen för tungt så ungefär vid halv sex var vi på väg hem trodde vi ja...pyttsan var väl bara att stå och försöka packa det någorlunda bra så vi var inte därifrn förrän 8 ungefär... Sist vi var där pajade bilen dagen innan vi skulle hem och då skulle vi till bulgarien en dag efter...

I alla fall så hade vi otroligt roligt på hem med sms:ande och sjungande...lekar som killevippen mm=)

Var hemma ungefär klockan halv 4 på morgonen...och var man trött? Knappast! Så jag kom hem packade upp grejerna jag köpt....kikade på tv:n satt vid datorn mm....



Louise du gjorde dennaresa underbar...tack älsklingen min!!!


(Bilder från hemresan=) )

 
( Allt köpt från Ge-Kås:
Scrapbooking bokstäver 8 kr
Scrapbooking sett "Family"25 kr
Scrapbooking papper mönstrade 20 kr
Scrapbooking papper enfärgade 20 kr
Svartvita stickers 3 kr
Scrapbooking sett "Holiday" 25 kr
HAndgjorda band 10 kr/st
Lim avsett för srapbooking 10 kr)



( Allt köpt på Ge-Kås:
Ansiktsmasker 8kr/st
Nagelborste 3 kr
Snoddar 6 kr
Pads 6 kr
Hårfärgningspensel 5 kr
Hårfärg 69 kr
Venus Breze 70kr)



( Allt köpt på Ge-Kås

Uggeltröja 99kr
Gul tröja med tryck 79 kr
BAdshorts 20 kr
Baggy Jeans "Filippa Mossi" 119 kr
Stickad kofta 99kr

Samt (ej med på bild):
4 st Bh:ar À 49 kr st
7 par trosor á 14 kr st)



Underbar väska 90 kr Plånbok 20 kr

Kram<3

-världenssämsta låt Ellá Ellá


Kram<3





Kommentarer
Postat av: monica

du är så god! får jämt så fina ommentarer av dig , du o konstantina är mina favvisar av alla som läser min blogg :)

2008-06-21 @ 21:26:42
URL: http://moncans.blogg.se/
Postat av: Emma

jo, det var bara bra i danmark :)

Andra gången på en vecka jag var där nu, haha.. :)

2008-06-21 @ 23:27:49
URL: http://fyfanemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0